She's gonna wait..

Monday, October 18, 2010

sleep-talking?

whoa. hai, hello, konichiwa, moshi moshi, assalamualaikum. haa, amek greetings bertimbun aku letak. :D

ok. malas nak merepek banyak. straight to the point. what do you know about sleep-talking atau dalam bahasa melayunya mengigau tak ingat dunia? ok adjektif tak ingat dunia saja tambah. :P bagaimana ianya terjadi? apa faktor faktornya? ada ubatkah?

soklan soklan ni aku pun tak taw jawapan dia. sebab tu aku raise up this issue. sebab aku rasa menjadi satu keperluan untuk aku tawu benda fakta nih. haha :P

well well. apa yang penah aku baca dulu, ngigau ni terjadi sebab otak still aktif waktu tidur. otak masih berkerja waktu tu, sebab tu la kita mempunyai probability yang tinggi untuk mengigau. fakta ni aku baca kat majalah budak budak time darjah satu. tak tawla majalah tu kelentong ke ape, tapi logiknya boleh diterima akal. buktinya, most of benda yang dingigau berkaitan dengan kehidupan seharian yang jadi rutin. ye tak? :)

orang tua tua pesan, sebelum tidur basuh kaki baca doa semua. dah buat semua, tapi ngigau jugak camne tu?

:P mesti shomeyl orang ngigau kan? kan kan? haha :PP ke scary? haha

korang penah ngigau tak? *evil laugh* hahaha, baik ngaku!

2 comments:

Anonymous said...

sayang.. tingat plak kenangan kat unit 6.. =)

qiStina said...

hahahahaha :D serius malu gila! *blushblush*