She's gonna wait..

Thursday, November 4, 2010

too soon.

yes, it is too soon.

cepat sangat masa berlalu. tak sedar, pejam celik pejam celik tonyoh tonyoh mata sikit, dah 20 tahun dah aku hidup. tak sangka, sekejap sangat rasa. macam baru semalam je aku lahir. eh, takdela nak menipu macam tu. haha :P

intro tak boleh blah kan? skema kan kan kan? :D haha takde ape sangat pun. bagi aku 20 tu just a number. tapi number bermulanya kehidupan serius aku. *buat muka serius sikit* eceh. serius maksudnya tak boleh maen maen lah. tak boleh perangai cam budak budak, perangai mesti matured seiring usia. haish la. dan yang paling penting, kena bersiap sedia for future. kenapa?

calculation umur hidup :

21 tahun - insyaAllah kalau ada rezeki, hidup kat tempat orang. insyaAllah. takut nih result. :S

24 tahun - start posting dan berkerja sebagai seorang guru. agak agak mencabar tak kena posting kat rural areas? :O

25 tahun - kawen. haha target umur je eh, tak tentu lagi ni :P kita hanya merancang, Allah yang tentukan :)

dan yang paling penting, bertambah lagi satu tahun menghampiri ajal. ye tak?

dan seterusnya. see? banyak benda besar akan berlaku pasni. tu yang buat aku rasa aku tak prepare lagi untuk berusia 20 tahun. dengan banyak responsibilities menanti. rasa macam cepat sangat, serius cepat. dan aku akan rindu masa remaja. sobs sobs.

papepun, 1 thing for sure; hidup mesti diteruskan. yosh! perut perlu diisi. itu penting. :P ok, dah malas nak membebel banyak banyak. happy birthday qistina! sweet 17th! :P yelah, umur je 20, muka still tak matured :PP bleh ke aku buat wish kat diri sendiri? haha buang tebiat betul! :D

oh lupe. terima kasih ibu kerana melahirkan saya di dunia ini pada hari ini 20 tahun yang lalu. dahla anak pompuan sorang, songsang plak tu, kena bedah caeseran plak, dengan terlebih due date nye yang sepatutnya 1 nov. yang paling tak tahan sekali, ibu kena stay hospital, aku boleh balik umah dulu. :D qistina qistina. :P

till then. goodluck kepada sape2 yang still ada exam. have faith in yourself and Him. :) wassalam.

2 comments:

Anonymous said...

perasan betul minah ni suweeeet 17.. kekekeke.. tuwe dah cik kak.. happy besday ea qistuna.. =D

qiStina said...

thanks umai umai! :P
hihi awet muda lahh! :D