She's gonna wait..

Monday, December 27, 2010

bola

atas suggestion k own yang suruh aku buat entri pasal bola, okaylah, aku buat. tapi ni bukan nak komen pasal bola malaysia yang menang dengan indonesia 3-0. aku tak boleh nak ulas banyak banyak sebab aku tak tengok sebab aku tengah kerja dan tempat kerja aku ada tivi yang tak boleh bukak tivi 1. -_-" hmph

back to the topic. sebenarnya, aku bukan dilahirkan minat bola. (haha, mestilah, dah kau tu perempuannn) tapi, sekarang ni aku bolehla kalau nak meluangkan masa tengok bola 90 minit tak berganjak, even aku takkan penah nak stay up pukul 3-4 pagi nak tengok bola macam sesetengah peminat bola yang fanatik. maksud ayat di atas, aku takdelah peminat tegar gila sampai sanggup korban masa tidur dan mimpi indah aku semata mata nak tengok 11 orang mengejar 1 bola kat tengah padang. haha :P you got my point?

mula mula aku minat bola, waktu world cup 2002. waktu tu aku suka betul pasukan brazil, nak nak pulak ada ronaldo kepala dongga tu. even muka dia tak hensem (jelas disitu motif utama tengok bola :P), tapi dia ada skills woh. tu waktu dulu, waktu muda muda nak upsr. haha

kemudian, naek lower form, aku dah mula minat player player lain. aah diorang memang player pun kan. :P haha sebagai contoh, aku dah mula minat christiano ronaldo waktu aku form 3 (kot). yelah, muka nak hensem. mana aku tak kumpul keratan akhbar pasal dia. hahaha tu dulu lah, dulu okay? waktu ni, aku tengok banyak benda kat player tu. skills, rupa, dan lain lain yang boleh diterima akal. :P haha

sekarang? aku still macam dulu. minat bola still, tapi dah jarang amik tawu pasal bola. kalau dulu semangat betul nak tawu sape menang, sekarang kalau ada yang menyampaikan, baru aku tawu.

bagi aku la kan, aku suka bola sebab banyak benda.

1. skills. serius weh, aku kagum dengan skills messi. badan nak kecik je, tapi kalau bawak bola, berdesup desup je dah sampai kat gol. :) mintak maaf, bahasa bola aku mungkin tak secanggih bahasa yang korang guna haha :P

2. teamwork. aah, best tengok kalau ada teamwork dalam sesuatu team tu. semua play roles la kan. passing nak sampai, serius aku teruja. takdenye aku nak komplen, mesti aku diam kaku terpana melihat aksi sebegitu :P hahaha

3. handsome. haha yang ni tak perlu di-explain dengan lebih detail, aku rasa korang pun pilih lisa surihani kan kalau nak banding dengan minah minah cokia ja. kan kan? :P tak baek tipu weh!

4. adik beradik lelaki. ya, sudah semestinya anda akan ter-pengaruh dengan siblings anda sekiranya anda seorang anak perempuan tunggal. aku rasa aku penah cerita pasal aku main bola pakai dress waktu kecik kecik dulu kan? jadik goalkeeper siap woh! :P

okaylah, aku nak pegi membantu ibu di dapur. (feminine side pulak) :) hope malaysia menang rabu nih! and again, aku kerja malam tu. -_-" hadoihla.

take care! wassalam :)

5 comments:

Anonymous said...

hehehe hai qis, bgus ikot cdgn aku kan. pehh smlm aku g stadium, bkn sbb2 y ko ckp aku suke bola tuh ok ! hehehe.....

bola tetap da best for the guys ! hehehehe....

Anonymous said...

haha.. mcm xbleh bayang je part yg main bola pakai dress tu..
ghila brutal.. XD

qiStina said...

k own : weh, best nye pegi tengok live! yg kt indon ko pegi x? :P

aku twu, bola just utk guys je. tapi aku minat gak :P haha

saifulnizam : hoho. anda mampu membygkannya. haha :D

Azuan said...

bola best bila pasukan yg kt sokong menang..kalu tak, kena baham ajela..hohoo

qiStina said...

azuan : aah, betul. kalau tak, hbis kne sembur :P HAHA