She's gonna wait..

Friday, December 3, 2010

kenapa nak curang?

ish ish ish. yang kau curang apesal? tahu lah kau tu cantik, cun melecun, petik jari 10 teksi datang nak amek. lawa la kan. ape kau ingat senang senang kau nak curang?

eh ter-lupa pulak. itu cuma sekadar introduksi kepada tajuk di atas. tadi aku stalk facebook orang. (kantoi la pulak) pastu baca status pasal 'wanita cantik selalu curang?'. "tajuk menarik!" hati kecilku berkata kata. then, aku pun google la pasal tajuk tu. memang ade pun dalam paper. kalau tak percaya, korang google lah sendirik. taknak aku bagi link. haha :P

entahla kan. manusia tak penah nak ber-syukur. Allah dah bagi muka cun melecuncunmelecur, badan sikit punya tiptop, siap ada boyapren yang setia, boleh pulak kau main kayu tiga, empat lima? apekehal nya lah? tak puas dengan apa yang ada? *sedikit emosional*

aku merasa ter-panggil (okay sila kagum dengan bahasa aku guna) untuk mengupas dengan lebih lanjut isu ini sebab memang aku perasan asal pompuan cun je, nak mesti tukar tukar boyapren. aku tak kata semua pompuan cantik sebegitu rupa, cumanya SEGELINTIR sahaja. tak kurang jugak kepada lelaki yang stok kacak hensem macam stefan salvatore *melting sebentar* hot stuff segala. kenapa mesti korang nak curang eh? adakah anda fikir anda hot stuff la kan, jadi semua pompuan nak kan anda? begitu? dan kepada pompuan pompuan yang cun jugak, adakah anda merasa diri anda itu model lagak gaya macam tyra bank negara jadi semua laki laki akan terbang tatkala melihat anda?

mungkin bagi mereka mereka yang shantek shantek kacak kacak sekalian, mereka ada kelayakan untuk mempunyai/memiliki seberapa banyak spare part yang mereka kehendaki. mungkin macam tula kot tanggapan diorang. ye lah, muka stok market. sape taknak. ni jenis pakai buang nih. *lagu pakai buang lagu stacy*

ouh memang aku ter-emosi di sini, sedikit je, tak banyak. sebab aku rasa mungkin diorang diorang ni nanti sekali ter-kena batang hidung sendirik baru nak sedar insaf kembali ke pangkal jalan. yelah, macam omputih cakap, 'what goes around comes around'. kau buat sekarang kat orang, esok esok insyaAllah kau kena pulak sebijik macam kau buat kat orang. waktu tu baru nak sedaq habaq. (sedar diri) maaf ye bahasa ter-kasar.

well well. apa pendapat korang? penah tak jumpa orang macam ni? senang je kalau jumpa yang macam ni. korang pegi sebelah dia, korang cakap, 'what goes around comes around'.komfem dia garu kepala tak faham.

moral of the story ; sila setia pada yang satu. dengan exception; kecualilah bini korang bagi pasang lain (madu oh madu), itu takpe, bukan curang ye kawan kawan. ;)

pesanan penaja : cobalah untuk setia :D

5 comments:

Dekna said...

aku tak cantik
so aku tak curang~~ wee

^_^

qiStina said...

eh eh. aku pun lah! haha

baguslah kalau anda bukan spesies yang curang :P

Miss.Hannah said...

haha. ada je org tak cun yg curang qis :D

qiStina said...

haha aah kan.. ish ish ish ape nak jadi nih. hannah setia taw :D

Miss.Hannah said...

eh eh. i salu setia taw. tp tidak kpd seorg la fr tis moment. haha~ :P