She's gonna wait..

Thursday, January 27, 2011

sebuah sajak

'nanti mesti aku rindu..' adalah tajuk sajak hakcipta terpelihara tuan tanah belog ini.

(baca mau feel, kalau boleh nak ada lagu background sentimental punya kasi melelehhh)

nanti mesti aku rindu..
banyak benda yang ada depan mata sekarang
banyak lah! kalau nak sebut satu satu
mau sampai esok aku ternganga lagi mengarang sajak heh

nanti mesti aku rindu..
yang pasti homesick itu wajib bagi aku
family toksah kata
aku rasa kat airport nanti pun banjir kilat

nanti mesti aku rindu..
sahabat handai rakan taulan
yang komfem komfem tak dapat nak jumpa lagi
entah sempat ke tak korang jemput aku makan nasik minyak?

nanti mesti aku rindu..
mamat indon yang memang sedia ada jauh di mata
tapi nak buat macamana
redhaaa je lah labu

nanti mesti aku rindu..
moment moment gembira gelak tawa
tak kira dengan sape saje
maksu, soraya, zaty dan semualah nak cakap semua tak mampu nak tulis (hadoi terpanjang pulak)

nanti mesti aku rindu..
makcik depan supermarket ataupun pakcik dekat pasar malam
sumber charkueyteaw paling sedap dalam dunia
yang tak boleh dicari ganti -_-"

nanti mesti aku rindu..
eiein adik bongsu yang aku suka kacau
nanti 2 tahun kat sana, dia dah form 5
takkan aku nak ketuk ketuk kepala dia lagi siap nyanyi lagu khas nama dia?

nanti mesti aku rindu..
nak berjemaah dengan family
waktu subuh korang mesti liat nak bangun kan?
tapi aku semangat sebab solat sama sama

nanti mesti aku rindu..
suasana panas kat malaysia
dahla aku cepat sejuk ketaq ketaq
maunya aku mandi seminggu sekali hape kat sana T_T

nanti mesti aku rindu..
kan hobi aku makan
kalau tak jumpa nasik, mana perut melayu tahan
tapi takpe, banyak perencah dah dipos untuk senang memasak :P

nanti mesti aku rindu...
banyak lagi sebenarnya
tapi aku tak nak syahdu syahdu
padahal lagi 2 minggu weh! :(

take care, wassalam.

p/s : ikhlas tapi jauh.

1 comment:

Anonymous said...

wehh satu je !

jaga diri leklok...

ingat tuhan susah gn senang ok !