She's gonna wait..

Saturday, March 5, 2011

cabaran onak duri.

salam and greetings.

almost a week dari last post, so, aku decide, satu minggu satu entri. takpa kot noh?
alah, aku tawu aku tak tulis sini pun bukan sape nak sedar. *nak tacing* hehh.

berdirinya saya di sini adalah untuk membahaskan bla bla bla. okay this sounds skematik. dulu dulu darjah 4 korang pun ade gak an buat ucapan camni doh. jangan buat kiut taknak ngaku.

cabaran. ya, memang banyak betul cabaran yang aku hadapi sekarang. baik dari segi jasmani, rohani, fizikal, mental, terasa challenging jugak ah bila mana aku tengok blog aku sudah jarang ter-update kalau nak banding dengan blog maktab. takpe, cool, kita tengok dari jauh sudah. lagipun bukan ke aku ni jenis suka stalk baca blog? *ayat bajet cool*

takpe la. tu takde ape sangat. tapi bila aku rasa yang aku ni susah betul nak bangun pagi tatkala cuaca sejuk merembang bulu roma tegak taknak terkena air, itu memang cabaran. terasa tercabar keimanan sebentar bila nak bangun subuh weh. it's almost freezing kat sini, kau nak pegi amik air semayang? ala, kau tidur jela dulu, bila lagi nak buat taik mata puas puas? tu dia syaitonnirrajim menghasut weh. ishk.

dah habis satu cabaran. next, makanan. well, dah aku suka makan, memang jelas ketara tercabar nafsu makan bila mana kau pun was was nak makan ke tak, nak makan ke tak. kalau dok umah, bolehla kau masak, tu no hal. tapi kalau kat luar? bukan macam kat malaysia, kau boleh bedal je kedai mana kau suka. semua dijamin halalan toyyiba. kfc memanggil manggil weh! ishk.

setel bab makan, masuk pulak bab sosial. jangan expect la macam kat malaysia weh, semua totally different. parti parti parti, nak dengan tak nak join je. tepuk dada tanya iman, jangan tanya selera kerana dikhuatiri anda lebih 'berselera' lalu terjatuh ke dalam kancah __________ (sila isi tempat kosong). ishk.

aku bagi tiga dulu cukup kot noh, esok esok aku update lagi.

so kepada anda anda yang berhasrat atau menyimpan impian pegi ke luar negara, rasa rasa lulus tak bab cabaran ni? malas cakap banyak, simpan sendiri sendiri sudaaaahhh

take care, wassalam.

2 comments:

kr0nc0ngmalaya said...

perghh!

habis berkocak iman aku klo lepak new zealand.

haha

qiStina said...

haha :P

sabar je lah weh! kuat kuat kuat haha