She's gonna wait..

Saturday, April 9, 2011

make up and I

salam and greetings.

so, how's life? so far so good. yeah, so good bila selasa ni ada test. so good bila khamis kena submit satu assignment, and yet, aku tengah mengarang esei untuk blog. like, are you serious you want to waste your time here merepek about things? YES, i want to, sambil baca buku untuk test, tak salah kan? well, unless kau tak bukak buku lagi tapi dah ngadap laptop, itu a big NO. cepat, bukak buku!

.
..
...

okay aku dah bukak buku.

so, mende aku nak merepek arini eh?

kalau nak ikut title, sah sahla aku nak cerita pasal make up. mungkin for boys, they don't really care pasal mekap. tapi kalau tanya si jelita, (eceh adjektif nak jelita je), mustahil diorang tak suka mekap. mustahil.

sebab aku sebagai perempuan yang tak reti mekap pun suka tengok perempuan cantik cantik. bila diorang mekap, like, 'wah!'. terpana. itu baru seorang perempuan melihat seorang perempuan yang lain. kalau lain jantina tengok, apa cerita? lagi tinggi wah dia.

but frankly speaking, aku takdela minat mekap sangat. minat nak belajar, minat nak tawu macam mana nak mekap, tapi sampai sekarang aku rasa aku tak suka mekap my own self. faham tak? ayat mungkin berbelit belit. ini yang straightforward punya.

aku suka tengok orang mekap, aku suka nak belajar mekap, tapi i don't feel quite right about having make ups on my face.

haha :D kenapa?

mungkin sebab aku senang macam ni. simple, easy and natural. tak payah nak take time nak siap. tempek bedak baby, pakai tudung, and you're ready to go. simple kan?

mungkin jugak sebab aku takde geng kat rumah nak influence aku pasal mekap. anak perempuan sorang, jadi memang terserlah ke'jahil'an tentang penggunaan mekap. setakat lipgloss, itu ibu punya influence. :P

dulu waktu tunggu result SPM, ayah suruh aku pegi giatmara, ambil short course 6 bulan. and what a surprise bila dia suruh aku masuk kelas solekan & dandanan. when i asked him why, senang je jawapan dia. "nanti senangla nak mekap depan suami nanti." pemikiran ayah yang jauh ke hadapan. futuristik.

sekarang?

tengah belajar sikit sikit.

tak semestinya tanpa mekap perempuan tak cantik. it's just a matter of how you view your own self. kalau korang suka mekap, and it makes you feel good about yourself, go for it. confident itu penting. :) aku pun suka tengok perempuan cantik dan mekap lawa. :P

but still, i prefer to be natural, just the way i am. :) maybe kalau bosan bosan setakat nak calit calit conteng kat muka takde masalah kan? :P

p/s : belajar mekap untuk masa hadapan, you-know-what. :D

No comments: