She's gonna wait..

Wednesday, April 20, 2011

rewards, approach yang berkesan setakat ini.

2 jam yang lalu, aku tengah bertungkus lumus buat kerja sekolah. bukan 1, tapi 2 essays yang word nya 1000++ each. and guess what?

sekarang dah siap. nikmat dia, toksah cakap. rasa macam baru lepas habis SPM. serius enjoy gila sampai sekarang dah pukul 1.30 pagi semua housemates masih berjaga cerah bijik mata. and aku kat depan TV lagi nih. nampak tak betapa nikmatnya dah habis ASSignments? nampak jelas?

menghadapi hari hari yang sukar 2-3 hari ni memang menduga kesabaran aku. dah dengan kerja sekolah bertimbun. empat kerja sekolah berderet satu minggu. cuaca pulak, sejuk membeku. bulu roma pun tak dapat meremang. mood caca marba. sat elok macam sunshine. sat lagi pulak masam macam cuka. stress punya pasal.

sebagai balasan setimpal dengan apa aku dah buat, esok, aku nak tibai sushi. lantaklah suka tak suka belakang kira. yang penting, makanan, makanan dan makanan.

itu reward jangka pendek. reward jangka panjang? pegi merantau melihat keindahan bumi Allah. :) insyaAllah minggu depan, tapi just doakan semua selamat.

terbukti behaviourism berkesan dengan aku. buktinya, motivasi aku untuk siapkan assignments, supaya aku dapat cuti seminggu Easter.

terima kasih Skinner atas teori behaviourism anda.

No comments: