She's gonna wait..

Sunday, August 21, 2011

tak sama macam dulu dulu

dah lama tak menulis, terasa kejanggalannya bila mengarang untuk satu perasaan yang aku pun tak pasti.

ayat pun tak boleh belah.

sebelum aku melangkah lebih skema, seeloknya kalau aku bagitawu dulu apa aku tengah buat.

currently tengah siapkan assignment lesson plan mathematics yang due datenya lusa. rabu pulak, ada test paper crime. bukan calang calang eh calon2 test ni. bukan calang calang yang berani ambik risiko fail weh susah weh. hmph

tapi takpe. sebab aku rasa ada kepentingan untuk aku menulis disini, hal2 picisan seperti itu kita tinggalkan seketika.

picisan tu weh, picisan. jangan main main dengan orang bahasa.

________________________________________________________________________
frankly speaking, first time puasa luar dari rutin selama 20 tahun memang satu ujian buat aku. like serious, bukan senang nak pejam mata ignore impian lalu depan bazaar tutup hidung simpan purse berjimat cermat amalan mulia. oh no, no. lainlah korang pokai, tu lain cerita.

kalau dikira dari segi family yang sentiasa me-nyupport tak kira dari segi sokongan moral dan sogokan kewangan, itu memang tak jadi masalah for the past 20 years. sekarang? alamat dalam mimpilah jumpa family wei!

tu tak campur shopping punya point.

to cut it short, kalau sebelum sebelum ni aku dah terbiasa dengan rutin puasa macam ni, tiba tiba *muzik suspens* umur 21 takde dah nikmat semua ini. yang ada hanyalah kenangan untuk diingati tatkala diri dilanda homesick.

and, that's it.

satu perasaan timbul.

perasaan yang tak boleh nak digambar dengan kata kata-korang-kena-feel-sendiri-baru-tauuu

puasa di tempat yang minoritinya Islam sangat berbeza. totally different.

tengah tengah jalan nak pegi kelas, boleh pulak mat saleh ni makan burger terbau bau aroma menusuk perut.

tengah syok syok sembang dengan kawan, sekali lalu minah saleh pakai baik punya cilok. ehem ehem tidak perlu explanation panjang disini.

dengan sejuk lain macam. the whole day rasa nak beradu dengan enaknya di atas tilam yang empuk.

tu baru sikit. sikit je tu, malas nak memanjangkan entri ni.

tapi...
ada satu perasaan ni.
susah nak explain.
aku panggil perasaan itu, "something".
sebab aku rasa puasa kali ini insyaAllah lain dari yang lain.
sebab.. entah.
see? aku pun tak tawu.

mungkin aku terlepas charkueyteaw dekat bazaar ramadhan sekarang, tapi itu tak penting.

2 tahun lagi aku boleh dapat. perasaan itu? entah bila lagi nak dapat kan? have a blessed Ramadhan, readers! (even Ramadhan dah di penghujung tsk tsk)

No comments: