She's gonna wait..

Thursday, December 5, 2013

what a day

today.. i just can't describe what i've gone through, today.

a lot.

my day started early today, i went to see the doctor. lepas subuh gerak pegi jetty ayah hantar, dari jetty naik ferry dengan ibu, sampai terus berkejaran mencari bas paling awal untuk ke hospital. kenapa? kerana pasti ramai manusia di hospital kalau lambat tiba. to cut the story short, yes, it went well, smooth, mesra cekap dan betul. mata bengkak after kena titis ubat, dan sepanjang perjalanan pulang (naik bas, naik feri), my vision was blurred. like sangat blurred.

which cause.. headache.

then.. waktu atas feri, got the highlighted news of all; interview dates are out! and me being nervous and couldnt go online, so i asked my other friend to check for me. and it happened to be just right, as what i've expected.

my turn would be on 12th! this coming 12th, which clash dengan tarikh vacation 3 famili ke kuching sarawak dengan tourist guidenya... me.

with all the unsettled things; bookings, places to visit, dengan study untuk interview ke bulan tak sampai sampai pun ilham, headache bertambah teruk. everything's in a great mess. and all i could think of was; why me?

:(

along the way, i couldn't stop but to think. tears, tak payah cakap. i really, really tried my best, untuk tidak merungut. but i failed.

it was then when ibu tiba tiba bersuara.

"Allah takkan uji kalau Dia tak sayang."

automatik, empangan pecah serta merta. (tapi cover dengan shades la yang pasti, less obvious kan)

the rest of the case, let me keep it to myself. just to let you know, kadang kadang kita lupa, kita ni hamba je. dan Allah ada perancangan paling baik untuk mengingatkan kita, siapa hamba siapa Tuan.

"Ujian tu, nak uji kita ada iman atau tak. As simple as that."

No comments: